سوالات متداول کاربران صفیرنصیر


باتوجه به مطرح شدن برخی سوالات در خصوص فعالیت در سامانه پیام رسان درون سازمانی صفیر نصیر، به تعدادی از سوالات کاربران پاسخ داده می شود:


علت راه اندازی سامانه صفیر نصیر چیست ؟

باتوجه به تعدد و تنوع پیام رسان های موجود در بازار و اینکه اغلب آنها نیاز به نصب نرم افزار دارند، معاونت اداری و مالی دانشگاه تصمیم گرفت تا نسبت به راه اندازی سامانه مذکور اقدام نماید.

حجم بالای جابجایی اطلاعات درون سازمانی و ارسال و اشتراک گذاری آن در پیام رسان های خارجی، تبعات جبران ناپذیری را برای دستگاه به دنبال داشته باشد. از یکسو کانال های موجود در دانشگاه در بستر پیام رسان های خارجی بوده که طبق دستورالعمل ها، استفاده از آن جهت انجام اطلاع رسانی ها و انتشار خبرهای درون سازمانی منع قانونی داشته و مهم تر اینکه تعداد کابران fake درآن بسیار زیاد بود.

همچنین در صورت نیاز به اطلاع رسانی به قشر خاصی از کارکنان و یا اساتید و عدم نیاز طیفی دیگر از آن خبر، باعث ایجاد چنین پیام رسانی گردید.

لذا در نهایت تصمیم برآن شد تا پیام رسانی امن و درون سازمانی ایجاد شده که محل ذخیره آن دور از دسترس افراد غیر و در سرور دانشگاه پردازش شده و دیتای ردّو بدل شده آن نیز بصورت محرمانه (نامشخص) باشد.

آیا فعالیت در صفیرنصیر نیاز به نصب برنامه ای دارد؟

همانطور که در اطلاعیه اولیه اشاره شده بود این سامانه نیازی به نصب هیچ برنامه ای نداشته و صرفاً با وارد نمودن نشانی سامانه sn.kntu.ac.ir در مرورگرها (گوشی- pc- لپتاپ و... ) قابل استفاده می باشد.

بنابر درخواست برخی همکاران نسخه آندروید این سامانه نیز تهیه شده و همکاران عزیز می توانند دانلود نمایند.

نام کاربری و رمز عبور کاربران چیست؟

به صورت پیش فرض نام کاربری و رمز عبور همه کاربران کد ملی ایشان می باشد.

آبا برای هر بار ورود نیاز به نام کاربری و رمز عبور می باشد؟

خیر. در صورت عدم استفاده از گزینه خروج و یا خاموش شدن کامل گوشی، سامانه مذکور بصورت پیش فرض بر روی گوشی یا pc و... فعال بوده و نیازی به ورود مجدد نیست.

آیا بصورت پیش فرض کارمندان یا اساتید عضو کانالی می باشند؟

بله. تصمیم برآن شد تا 5 کانال بصورت پیش فرض ایجاد شده و درهمین راستا کانال های زیر ایجاد گردید:

"کانال روابط عمومی"

"اعضای محترم هیات علمی"

"کانال اطلاع رسانی کارکنان"

"کانال دوره های آموزشی آموزشی کارکنان"

"کانال کارکنان شرکتی"

"کانال اطلاع رسانی امور مالی"

نحوه شناسایی کاربران در سامانه چگونه می باشد.

باتوجه به اینکه سامانه مذکور درون سازمانی می باشد لذا کلیه کابران با نام و نام خانوادگی شناخته شده و ارتباطی با شماره تلفن افراد ندارد.

هر کابر می تواند شخصاً نسبت به افزودن کاربران دلخواه در پنل شخصی خود اقدام نماید.

برخی گزینه ها مانند تغییر گذرواژه و... در کاربری دیده نمی شود .

تقریبا علت تمامی موارد متعدد بیان شده از سوی همکاران مربوط به بِروز نبودن مرورگرهای گوشی و یا دستگاه ها می باشد. لذا در گوشی های همراه می توانید با مراجعه به فروشگاه های نرم افزاری (app store) نسبت به بروزرسانی اقدام نمایید.

چرا در گوشی امکان استفاده از اینتر برای رفتن به خط بعد وجود دارد ولی در نسخه وب (pc یا لپتاپ) موجود نیست.

کاربران می توانند در نسخه وب (pc یا لپتاپ) برای رفتن به خط بعد از کلیدهای ترکیبی shift+enter استفاده نمایند و در انتها با زدن دکمه enter یا کلیک، پیام را ارسال فرمایید.

آیا امکان تعداد مشاهده کنندگان پیام در کانال و گروه ها وجود دارد؟
بله، از قابلیت های این سامانه این است که با راست کلیک روی هرپیام و درج گزینه وضعیت پیام، این امکان مشاهده بینندگان پیام وجود دارد.

آیا در این سامانه امکان اشتراک گذاری متن،فیلم، تصویر و...با سایر پیام رسان ها وجود دارد؟
بله، در نسخه آندروید این سامانه به دلیل نصب شدن روی گوشی ها، امکان اشتراک گذاری و دریافت و ارسال موارد مذکور بوجود آمده است.

تاریخ به روز رسانی:
1399/12/02
تعداد بازدید:
1736
دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي
تهران، ميرداماد غربي، پلاك 470
تلفن: 88882991 كد پستي: 1969764499
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.